Vil du være med på

næste omgang af

RESET?

Næste hold er sidst på efteråret 2017/først i 2018.

Skriv dig op til tirsdagsmailen lige her

for at få besked, når der er åben for

tilmelding næste gang.

Har du brug for helhedsorienteret stressbehandling, du kan følge hjemmefra?

Så overvej, om RESET er noget for dig.

Næste forløb begynder efterår 2017/begyndelsen af 2018

Pris: 2499 kr. ved tidlig tilmelding. Betales i 1 eller 2 rater.

Læs mere om forløbet herunder

Jeg var sygemeldt med stress fra mit job som overlæge. Havde ikke overskud til at skulle møde op på kommunens stresskursus. Jeg havde set nogle af dine videoer og læst noget af det, du havde skrevet. Synes at det ramte mig SÅ godt.

Er blevet klogere på stress og meget klogere på mig selv. Blevet bedre til nærvær og har fået det bedre med mere ro og bedre søvn.

Jeg har været rigtig glad for RESET – det har hjulpet mig meget. Kæmpe ros til dig for et super flot online kursus og 1000 tak for nogle gode og informative uger.

Pernille, deltager februar 2017

Der er mange spørgsmål, der melder sig, når man er ramt af stress

Skal jeg sygemelde mig?

Hvordan får jeg det bedre?

Er det mig eller mit arbejde, der er problemet?

Hvor skal jeg begynde?

Min erfaring siger mig, at trods masser af information og gode råd til stressramte, så er det svært at bruge til noget i praksis, fordi:

Det at etablere gode vaner og holde fast i dem er umådeligt svært – især hvis du er ramt af stress

Der er stor forskel på det at forebygge stress og behandle stress, når du først er ramt

Som stressramt mangler du lige præcis det, der skal hjælpe dig til at få det bedre: overblik, struktur og energi til at praktisere de ting, der vil hjælpe dig

Det der stresser er sjældent noget, vi bare lige kan fjerne med et snuptag, hvad end det er arbejdsmæssigt eller privat

For mange føles det lidt som at forsøge at hive sig selv op ved håret – umuligt!

Det er fantastisk at vide, at jeg har forløbet liggende og kan tage det frem når som helst. 

Dine meget konkrete redskaber hele vejen igennem forløbet er en kæmpe hjælp for mig, og jeg har anbefalet dig til mange.

Det er årevis siden, jeg har haft det så godt, som jeg har nu.

Inger Marie, deltager i februar 2017

Jeg er bare så glad og taknemmelig over, at jeg tilfældigvis faldt over det her forløb.

Det faldt virkeligt på et tørt sted!

Jeg vil klart anbefale det til andre, fordi det er denne her tilgang med daglige input i ens eget tempo, som man har brug for som stressramt.

Heidi, deltager 2017

r

RESET er skabt, fordi jeg har erfaret, at mange spilder dyrebar tid uden den fremgang, der er mulig for de fleste.

Det har alt for store omkostninger, og med RESET får du muligheden for at gå i gang med et forløb, der vil hjælpe dig, uanset hvor i processen, du befinder dig

RESET er for dig, hvis du:

  • Er motiveret for at gøre en personlig indsats for at få det bedre
  • Er åben overfor en helhedsorienteret tilgang til stress, der medregner krop, sind og sjæl
  • Har lyst til et forløb, du kan tage i dit eget tempo men med mulighed for støtte fra en erfaren psykolog

Jeg har tidligere gået hos psykologer som led i en stress sygemelding for flere år siden, men synes ikke jeg for alvor fik håndgribelige værktøjer. RESET tilbyder så mange meget konkrete og håndterbare teknikker til stresshåndtering.

Stor ros for rigtig mange gode værktøjer, som jeg kunne have haft rigtig god brug af under min stresssygemelding for flere år siden, men som jeg nu med glæde vil vende tilbage til når det hele kører lidt for stærkt, og jeg falder tilbage i gamle og dårlige vaner.

Kirstine, deltager februar 2017

r

RESET er for dig der er helt eller delvist sygemeldt og ramt af stresssymptomer som fx

  • Søvnproblemer og træthed
  • Uro og manglende evne til at slappe af
  • Tankemylder og bekymringer
  • Problemer med hukommelse og koncentration
  • Stressudløst angst
  • Depression
  • Fysiske symptomer eller smerter
  • Hjertebanken eller svimmelhed

Min erfaring

Siden 2008 har jeg arbejdet med stressramte i kommuner og i den private sektor samt i egen private praksis.

Jeg har samarbejdet med ledere og undervist og superviseret andre faggrupper, der arbejder med stressramte.

Min største lektion i stress fik jeg dog, da jeg selv blev ramt. Her gik det for alvor op for mig, at man ofte som stressramt har brug for andet og mere end en ugentlig samtale, og jeg blev motiveret til at gøre noget nyt.

Derfor har jeg skabt et online forløb, der indeholder alle de nødvendige elementer samlet på ét sted.

Vil du læse mere om, hvem jeg er, kan du gøre det lige her.

Hvad indeholder RESET?

Overordnet set er det primære fokus optimal rehabilitering af nervesystemet og mental ro ved hjælp af et struktureret program

Der er tale om et 6 ugers intensivt forløb struktureret som 6 moduler, vi gennemgår 6 uger i træk.

Du kan dog tage det i dit helt eget tempo, og bruge så lang tid du vil på hvert enkelt modul. Du har adgang til materialet fremover.

Det hele foregår online. Det vil sige, du ser de daglige sessioner som enten er på video eller lyd, når og hvor du har lyst. Det eneste, du skal bruge er en computer, tablet eller mobil samt internetforbindelse

 

 

 

 

 

 

Vi bruger Simon Krohns yoga, og der er også mulighed for at vælge andre former for bevægelse

Simon Krohn er en af landet mest erfarne yogalærere, og vi bruger to typer af yoga – en meget beroligende og groundende yoga og en mere dynamisk og styrkepræget yoga.

Læs mere om Simon og hans yoga lige her.

Tilrettelagt for stressramte – også dig der er alvorligt ramt af stress og evt. stressrelateret angst og depression

En ny session hver dag mandag – torsdag i 6 uger + yoga og ekstramateriale

Hver mandag morgen kl. 8.00 får du adgang til et nyt modul

3 frivillige livesessioner med spørgsmål og svar

Mulighed for at stille spørgsmål løbende på alle hverdage undervejs

Indholdet ligger samlet på en overskuelig digital platform. Kan også downloades til offline brug

Der er fokus på en enklet struktur og praktiske og fysiske øvelser samt støtte til etablering af vaner, da det er praksis og træning, der gør en forskel

Der er mulighed for at fordybe dig i ekstra materiale i hvert modul, hvis du har lyst og overskud til det

MODUL 1 – RO I KROPPEN

Dag 1. Stressbasics + principper i RESET

Dag 2. Helingstilstand & kropsbevidsthed + introduktion til Simon Krohns yoga.

Dag 3: Afspænding i 5 gear + bodyscan

Dag 4: Naturterapi samt plan for din daglige praksis

MODUL 2 – RO I SINDET

Dag 1. Genoptræning af opmærksomheden + meditation

Dag 2. Bekymringer og tankemylder

Dag 3. Sammenhængen mellem stress og følelser + håndtering af svære følelser

Dag 4 Håndtering af angst og depression

MODUL 3  VÆR DIG SELV

Dag 1. Selvværd og den indre kritiker

Dag 2. Visualisering: Din indre mentor

Dag 3. Kortlæg dine styrker

Dag 4. Værdier og værdibaseret stress

MODUL 4 – RASKMELDING, KORTLÆGNING & KOMMUNIKATION

Dag 1. Raskmelding hvornår og hvordan?

Dag 2. Kortlæg dine udfordringer og lav en handleplan

Dag 3 Hvordan du bedst håndterer forløbet i kommunen

Dag 4 Kommunikation og grænser

MODUL 5 – FOKUS, PRODUKTIVITET & DIGITAL TRIVSEL

Dag 1 Fokuseret arbejdstid

Dag 2 Digital trivsel & “indboksafhængighed”

Dag 3 Valg og prioriteter

Dag 4 Aflastning af hukommelsen

MODUL 6 – VELVÆRE & MINDSET

Dag 1 Velvære + visualiseringen “Genkaldt velvære”

Dag 2 Refleksion over dit arbejdsliv

Dag 3 Dit stressmindset

Dag 4 Afrunding

Udover indholdet i de enkelte moduler får du en yogasektion med Simon Krohns yoga, en sektion med hypnoser samt andre ekstrasessioner om smerter, kost og kosttilskud, skriveterapi og en lang række andre emner

Det har givet mig en god struktur og et indhold i nogle af de uger hvor jeg synes det var hårdest at sidde hjemme alene i en sådan situation.

I forhold til at det har været online, har det været helt genialt. Jeg har kunne gøre det helt i mit tempo og med de småafbrydelser, som jeg havde brug for.

Tusind tak for et godt og relevant, meningsgivende og meget sjæls-styrkende forløb. Jeg glæder mig til at modtage dine mails fremover.

Monique, deltager februar 2017

Jeg har mærket mig selv igen – jeg kan mærke mine følelser, hvilket jeg ikke kunne før.

Forløbet er så givende, veltilrettelagt og fuld af gode elementer, som jeg ikke ville have undværet. Du forstår at gøre klart, at man skal tage det, man kan bruge, når man er klar og at der ikke er en bestemt opskrift på heling efter stress, men at man kan få det bedre.

Jeg har allerede anbefalet det til både andre stressede og fagpersoner.

Marianne, deltager februar 2017

Jeg er blevet bedre til at “acceptere”, at nogle ting er som de er uden at det er et stort problem for mig.

Det har været godt, at der er et “fast program” – altså noget at gå i gang med for selv at gøre noget ved tilstanden.

Bo, deltager februar 2017

Forløbet fungerede som en øjenåbner og jeg blev klar over, hvor stresset, jeg egentligt var. Jeg har konkret fået gode input til en optrapningsplan og til, hvordan jeg kommunikerer med kommunen – enkel og konkret hjælp til at navigere i en kontekst med diverse krav, som kan virke uoverskuelig, når man er lav på energi og ressourcer.

Jeg ville ønske, at jeg havde haft forløbet mens jeg var fuldtidssygemeldt, da jeg tror det kan give en rigtig god struktur for dagene og en følelse af, at man bruger tiden til at få det bedre.

Maria, deltager februar 2017

Nogle af de forandringer jeg har oplevet er, at jeg nu går en tur hver dag på en rute med ro og natur, jeg mediterer dagligt (nogle gange selvopfundet på min gåtur, andre gange kropsscanning eller en af de andre lydfiler). Og jeg kan mærke at det hjælper.

De meget håndgribelige lister ift. kosttilskud og ‘ekstern hukommelses’-apps var dejligt overskuelige at gå til.

Tine, deltager februar 2017

Jeg blev meget inspireret af især din tilgang til at bruge naturen som terapi – jeg er nu ligefrem begyndt at vandre!

Jeg kan lide din tilgang til psykologi, som er teoretisk virkelig velfunderet, men også baseret på dine erfaringer, hvilket for mig gør det mere tilgængeligt, at der er et menneske bag, som selv har mærket og ved, hvad det handler om.

Jeg har fundet tilbage til min barndomsglæde ved at være i naturen og går ture de fleste dage.

Jeg har fundet indre ro ved at lave yoga de fleste dage, og jeg har fået en meget stor opmærksomhed på digital støj og mine dårlige vaner og er stadig i gang med at sortere og rydde ud i disse for hele familien faktisk.

Tina, deltager februar 2017

Jeg har meget at takke dig for. Det har været et fantastisk godt forløb, og du har været virkelig oprigtig og nærværende. Ingen standardsvar men altid udførlige og uddybende, kloge og empatiske svar. Det skal du have tusind tak for.

Inger-Marie, deltager februar 2017

Hvilke metoder bygger RESET på?

RESET er bygget op omkring nøje udvalgte metoder, der samlet set giver optimal rehabilitering af krop og sind.

Omvendt tager jeg også udgangspunkt i, at hvor hjælpsomme særlige teknikker og metoder er, så er det allervigtigste, det at møde os selv og hinanden præcis som vi er.

Jeg trækker på flere års psykologfaglig erfaring med stress samt andre metoder, hvilket indbefatter:

  • Forskning i neuropsykologi og anden psykologisk forskning

  • Min faglige og personlige erfaring

 

  • Forskellige typer af stressreducerende bevægelse og meditation
  • Nyere kognitive terapier, bla. mindfulnessbaseret kognitiv terapi
  • Intensiv Dynamisk Korttids Terapi
  • Naturbaseret terapi
  • Klinisk hypnose mm.
Virksomhed eller kommune

Det er også muligt for arbejdspladser eller kommuner at tilmelde deltagere. Kontakt mig, hvis du tilmelder en medarbejder eller borger.

Virker det?

Mange oplever, at RESET kan medføre en stor forandring. Så ja, det virker – hvis du gør en indsats og gør dit bedste for at udføre de praktiske øvelser.

Her på siden finder du udpluk af evalueringer.

Se samtlige evalueringer fra forløbet her.

Skal man være sygemeldt?

Forløbet henvender sig primært til dig der lige er blevet sygemeldt med stress eller har været sygemeldt over en periode uden tilstrækkelig fremgang men er åbent for alle, der har alvorlige stresssymptomer.

Man kan være helt eller delvist sygemeldt.

Du kan også tilmelde dig, selvom du arbejder, men vid, at det kræver en systematisk daglig indsats for resultater, og at det ikke er muligt at restituere, hvis du er for belastet rent arbejdsmæssigt.

Skal det være arbejdsrelateret stress?

Forløbet er for alle uanset årsagen til stress.

Megen stress er arbejdsrelateret, men stress skyldes også ofte primært udfordringer og følelsesmæssige belastninger i privatlivet. Fokus ligger på rehabilitering af symptomerne og på at leve med udfordringer uanset hvad, de måtte være.

Hvor tilgængelig er Birgitte?

Jeg er personligt tilgængelig i høj grad.

Du kan skrive til mig på mail og du er også velkommen til at ringe med spørgsmål hver man-tors mellem 12-14.

Derudover har du mulighed for at stille spørgsmål i livesessionen.

Se punktet længere nede, hvis du har brug for et decideret samtaleforløb.

Hvor foregår det?

Det hele foregår online og kræver blot en computer, tablet eller smartphone samt internetforbindelse.

Alt du skal bruge (meditationer, yoga, osv.) er samlet ét sted på en brugervenlig digital platform. Filerne kan også downloades til offline brug.

Hvordan fungerer det?

Forløbet er struktureret til at forløbe over 6 uger, men du kan tage det i dit eget tempo og har adgang til materialet fremover.

Hvert modul er bygget op omkring et tema, og der vil hver uge være undervisning i form af en ca 15 minutters video, lyd og/eller tekst med dertilhørende øvelser og uddybende materiale.

Hver mandag får du en mail med et link til ugens materiale.

I modul 2. 4. samt 6. samles de der har lyst online til en spørgsmål og svar-session.

Du deltager anonymt i forløbet og kan vælge at kommentere med fornavn i vores fælles forum og til livesessioner, men det er ganske frivilligt, om du deltager i fælles diskussioner.

Tavshedspligt

Min tavshedspligt som psykolog gælder offline såvel som online og alle informationer behandles fortroligt. Det vil også sige, at man kan deltage i forløbet ganske anonymt.

Hvorfor online?

Hvad er der nu galt med at gå til psykolog på klassisk vis?

Ikke noget, hvis du spørger mig, men min erfaring med stresssygemeldte samt forskningen peger på, at man kan accelerere bedringen væsentligt, hvis man engagerer sig i et målrettet struktureret program for at rehabilitere nervesystemet.

Og det kan være svært at gøre på egen hånd – især hvis man er ramt af stress.

Det er svært, hvis ikke umuligt, at komme ud af døren til diverse aktiviteteter, hvis man er hårdt ramt af stress og ofte vil det være optimalt at begynde rehabiliteringen hjemmefra.

Derfor er online formatet med daglige sessioner optimalt, da der netop er behov for daglig struktur, og på den måde er der mulighed for at jeg som psykolog kan være tilgængelig løbende i langt højere grad end ellers.

Der har været deltagere på RESET, der har haft det for dårligt til at tage hjemmefra, og der har været deltagere, der foretrak et fleksibelt format, fordi de arbejdede næsten fuld tid.

Desuden kan prisen holdes på et helt andet niveau, og du kan deltage i forløbet uanset, hvor du bor, og også selvom dine stressymptomer lige nu måske betyder, at du har svært ved at deltage i aktiviteter udenfor dit hjem.

Kan forløbet erstatte almindelige psykologsamtaler?

Ideelt set hjælper din arbejdsplads dig med både at forebygge stress og især også at vende tilbage til dit arbejde, når du er klar. Stress er ikke dit ansvar alene.

Når det så er sagt, så er din egen indsats helt central.

Stressforløbet kan enten være et supplement til almindelige psykologsamtaler eller samtaler med din læge og samarbejde med din arbejdsplads eller evt. kommunen eller stå alene.

Det er helt individuelt, og du er velkommen til at henvende dig, hvis du er i tvivl om dit eget behov.

Du kan vælge at få samtaler (online via Psychcon – lige pt har jeg ikke almindelig praksis) eller over telefonen hos mig eller gå hos en anden psykolog. Vis evt. din psykolog eller læge denne side og tal med vedkommende om, om det passer ind i dit forløb. Din psykolog, læge eller anden professionel er altid velkommen til at henvende sig til mig.

Min pris for samtaler er 950 kr for ca 50 minutter

Prisen for samtaler er ikke inkluderet i forløbet, men tilmelder du dig forløbet vil du have adgang til løbende kontakt pr. mail og 3 livesessioner, hvor der er mulighed for at stille spørgsmål.

Kan man fjerne stress på 6 uger?

Man kan ikke fjerne stress, da stress er et vilkår, vi alle lever med. Men stresssymptomer kan ved den rette indsats fjernes eller bedres væsentligt. Og i flere tilfælde har deltagere med væsentlige symptomer oplevet en stor bedring på de 6 uger.

Hvor lang tid, det tager, afhænger dog helt af din baggrund, din nuværende situation, graden af dine symptomer og de ressourcer, du har tilgængelige omkring dig og din egen indsats.

Min erfaring er, at selv alvorlig stress kan bedres væsentligt på få uger, hvis der skabes optimale betingelser i form af mental og fysisk ro, og det er derfor det primære formål med RESET.

For de fleste med alvorlig stress gælder det dog, at selvom symptomerne kan bedres relativt hurtigt, er det er en lang og endda vedvarende proces at finde vej til et liv med glæde, mening, ro og energi.

Min tilgang bærer præg af, at det ikke kun er et spørgsmål om at fjerne stresssymptomer men i høj grad at blive et helt menneske igen og leve et meningsfuldt og glædesfyldt liv på trods af udfordringer.

Er du stadig i tvivl, om RESET er noget for dig?

Du er velkommen til at ringe på 51 94 28 67 eller skriv til soelvstein (snabela)soelvstein.dk, og jeg kan hjælpe dig med at afklare, om forløbet er relevant for dig.

Hej, må jeg sende dig noget?

Få listen "20 perfekte gaver til en stressramt" og bliv seriøst inspireret af Birgittes tirsdagsmail

Tak for tilmeldingen - du har fået en mail!