5 minutters meditation kan gøre en større forskel, end du måske forestiller dig. Videnskabelige studier peger på, at blot 5 minutters meditation jævnligt kan reducere stress, og min erfaring er, at selv få øjeblikkes øget bevidsthed kan gøre en verden til forskel.

Derfor har jeg lavet en 5 minutters meditation til dig med fokus på ro, jordforbindelse og kontakt til dit hjerte. Lyt til en kort introduktion til meditationen og selve meditationen her:

5 minutters meditation med fokus på ro, jordforbindelse og kontakt til dit hjerte

Du kan bruge denne 5 minutters meditation til at skifte din energi fra uro, panik, håbløshed eller en hvilken som helst ubehagelig tilstand til større bevidsthed og dermed mere ro og glæde. Jo oftere, du lige bruger lidt tid på at finde ro, des mere stabil og varig ro, vil du opleve.

Alle kan meditere. Den største misforståelse omkring meditation er, at du skal opnå en særlig tilstand eller at du for enhver pris skal slappe af og have ro i sindet. Meditation handler om at øge din bevidsthed på det, der foregår lige nu. Når du åbner din bevidsthed og retter din opmærksomhed mod det, der er der lige nu; uro, tanker, fysiske fornemmelser. Så vil din tilstand automatisk forandre sig.

I denne 5 minutters meditation har vi fokus på at være med åndedrættet og give plads til, at det falder til ro af sig selv. Du mærker jorden under dig, og så slutter vi af med fokus på dit energimæssige hjerte; dit hjertechakra. At mærke jorden under dig og flytte bevidstheden fra tankerne og ned i hjertet er en god hjælp til at komme mere til stede her og nu.

 

Du har ikke brug for mere tid men for mere bevidsthed

Det er ikke så meget et spørgsmål om tid, som et spørgsmål om bevidsthed, når du skal skabe kontakt til dig selv og finde ro her og nu. Ikke at tid ikke gør en forskel – der kan siges meget godt om at skabe mere tid og ro i din hverdag. I sidste ende er det jo målet.

Meditation og små pauser i løbet af hverdagen kan hjælpe dig i processen, og jeg har skabt et enkelt meditationsforløb med 5 korte meditationer med 5 kernetemaer. Du lærer at bruge nogle af de vigtigste principper, jeg selv har brugt til at foretage et stort skift i mit eget liv, og som jeg bruger i mit arbejde som psykolog

De 5 meditationer er:

  • Livets Strøm – fra udmattelse til energi
  • Klarhed – fra mental støj til indre stilhed
  • Ocean af fred – fra stress til ro
  • Glæde – fra mørke til lys
  • Mirakler – fra intention til virkelighed

Du kan læse mere og købe forløbet her: Skift!

 

 

 

 

 

 

 

Kærlig hilsen

Motion mod stress

 

Er du stresset?

Få min

morgenmeditation!

Begynd din dag med fokus, ro og en klar intention. Det gør en forskel!

Tak for tilmeldingen - du har fået en mail!