Velkommen til min blog!

Her finder du tonsvis af inspiration og praktiske værktøjer til at skabe et liv, du kan trives i. Både indeni og udenpå. Dyk ned i de forskellige emner herunder og find netop det, du har brug for lige nu.

(Og måske: skriv dig op til min tirsdagsmail her, som mere end 8000 modtager, for at få en update hvert tirsdag med besked om nye blogindlæg og andet nyt.)

Kærlig hilsen
Birgitte

  • Genuds.: Anette Due Madsen om at overleve og leve, når man får et handicappet eller sygt barn.
  • Genudsendelse: Posttraumatisk vækst
  • Genuds.: Pernille Melsted om at mærke og kommunikere vrede
  • Bliver 2022 året, hvor du finder RO én gang for alle?
  • Sådan styrker jeg mit immunforsvar og passer på mig selv hen over vinteren
  • Få styr på dit liv – en trin-for-trin-guide til at komme igang med din første bullet journal
  • Om tilflytterensomhed og om, når tingene slet ikke går efter planen
  • Aftenpraksis: Værdsæt dig selv og få en god slutning på dagen
  • Hvorfor der ikke findes nogen mirakelkur mod angst, og hvorfor der er håb alligevel
  • 5 vigtige ting, Rikke Winckler gerne vil have, forældre skal vide
  • Mere end 1000 danskeres ærlige tanker om hvad der stresser os, og hvad vi drømmer om
  • Psykologiske effekter af faste – hvad jeg oplevede, da jeg fastede i 4 dage
  • Disse spørgsmål om stress vil hjælpe dig i den rigtige retning
  • Få ro i krop og sind med aktiv zen, selvom du ikke har tid til at slappe af
  • Simon Krohn om at trække vejret frit og om at komme igennem angst
  • Hvorfor det er svært at sætte grænser, og hvordan du gør det alligevel
  • Mindeepisode: Nanna Agerlin om talenter og det meningsfulde arbejdsliv
  • Overvældet over din to do-liste? 5 trin der giver dig overblik og ro
  • Matilde Gunge om overspisning, vægttab og madskam + 3 tips der giver dig et sundere forhold til mad
  • Hyperaktive Helle, Pleasende Pernille og 4 andre almindelige stresstyper
  • Hvis din krop siger nej, så stop op. Hvis dit sind siger nej, så fortsæt.
  • Interview med Birgitte om stressygemelding, skam og hvad der hjalp hende tilbage til sig selv
  • Svært ved at sove? Få en søvnskilsmisse + 3 andre alternative søvnråd
  • Kostråd, ægte sundhed og hvordan jeg opnåede et varigt vægttab.
  • Velkommen til podcasten Psykologen i Øret
  • Vaccineangst – trin for trin guide fra før du tager afsted til efter, du er kommet hjem
  • Imran Rashid om mærkbarhed og om hvordan du undgår at gå glip af selve livet
  • Livsvisdom fra lyttere – 25 sandheder om livet
  • Sådan finder du en livspartner og bevarer kærligheden over tid
  • 10 ting, jeg ved, er sande
  • Mai-Britt Guldin om sorg som en vigtig del af livet
  • Øget angst i sociale situationer efter nedlukningen? 4 gode råd
  • Få en god genåbning. 4 spørgsmål til bevidst gendeltagelse i samfundet
  • Sådan forvandler du paralyserende skam til selvomsorg og handlingskraft
  • Sofatid – hvordan du kobler helt af
  • Mette Bratlann om unge voksne, kvartvejskriser og første skridt til at komme godt igennem dem
  • Skriveøvelsen, der ændrede mit livs kurs (på den uromantiske men gode måde)
  • Psykolog Stine Reintoft om gode råd til det udfordrende samarbejde og om at skrive bøger
  • Sådan bruger du skam som brændstof for noget konstruktivt i dit liv
  • Charlotte Runge om hvordan du kan give børn indre ro og gøre dem klar til at lære
  • Tirsdagssang, torsdagsbog og hvorfor min holdning til nedlukningen har ændret sig drastisk
  • Undgå stress som selvstændig – Corona edition
  • Anne Pernille Fischer om hvordan du undgår stress og opnår dine mål som selvstændig
  • De 12 spørgsmål, deltagere oftest stiller til mit stressforløb, før de tilmelder sig
  • Denne 5 minutters evidensbaserede øvelse hjælper dig med at forebygge, stress og håndtere livet, når det er svært
  • Kis Laursen om stress pga. børn, der kræver noget særligt
  • Jane Piper om minimalisme: færre ting mere mening
  • Gratis masterclass i frygt, angst og forsvarsmekanismer
  • Tak til 2020 (og hvorfor det er vigtigt at tage imod hele livet)
  • Vintermeditation