I dag skal det handle om vrede, og jeg har interviewet Pernille Melsted, som ekspert i skyggearbejde og har beskæftiget sig indgående med emnet. Lyt med og lær, hvordan dit forhold til din egen vrede enten kan spænde ben for dig eller give dig power og evnen til at sætte sunde grænser.

Om Pernille Melsted

Pernille Melsted er forfatter, workshopleder og foredragsholder med speciale i skyggearbejde og følelsesmæssig kompetence. Hun er uddannet af Debbie Ford og er én af kun 3 i verden, der leder Debbie Fords tre dages Shadow Process. Pernille har skrevet en række bøger, bla. bestselleren Find Din Passion på 4 Uger. 

Pernilles tilgang til tingene kræver at du tør se dig selv i spejlet – alt inkl. Det er der stor power i – ligesom der er i vrede når vi bruger den på den rigtige måde.

 

Hvorfor det er vigtigt, at du forholder dig til din vrede

Vi har alle vores forskellige issues med vrede – nogle mærker den slet ikke, mens andre har svært ved at styre den. Fælles for os alle er, at vi har brug for at have et sundt forhold til vrede – noget mange af os ganske enkelet ikke har lært!

Der er findes ikke ret megen litteratur om vrede, og den der findes handler ofte om at håndtere vrede frem for at bryde mønstre. Jeg har personligt oplevet at det at arbejde i dybden med min vrede har givet enormt meget, og derfor vil jeg gerne formidle om vrede, så flere får øjnene på for, hvor vigtig en følelse, vrede er.

 

Lyt med her

Lyt med her, hvor vi kommer ind på:

    • Pernilles vilde livshistorie fra et Sex and the City-agtigt liv i New York til en tilværelse, der slog en kæmpe koldbøtte med både selvudvikling og en uplanlagt graviditet som en del af rejsen
    • Om skyggearbejde, og hvorfor Pernille beskæftiger sig med vrede
    • Om den danske blufærdighed, når det kommer til at udtrykke voldsomme følelser
    • Hvorfor det at være aggressiv ikke er det sammen som at være i sund kontakt med vreden
    • Hvad vi går glip af, hvis vi ikke kan mærke vores vrede
    • Om vredesmønstre og om skam og vrede
    • Vigtigheden af at tage ansvar for vores egen vrede og se på følelserne bag
    • Hvordan vi kan komme af med voldsom vrede, så vi kan være assertive og samtidigt ordentlige mennesker
    • Hvad vi ofte mangler, når vi skal give udtryk for vreden – især i nære relationer
    • Hvordan jagten på at være et godt menneske kan betyde, at vi sætter dele af os selv i skammekrogen
    • Hvordan vi kommer fra dyb vrede til tilgivelse
    • Og andet godt…

Links og andet nævnt i episoden:

Jeg håber du blev inspireret:)

Kærlig hilsen

Motion mod stress

 

Er du stresset?

Få min

morgenmeditation!

Begynd din dag med fokus, ro og en klar intention. Det gør en forskel!

Tak for tilmeldingen - du har fået en mail!