Lyt til mit interview med Anita Hansen, hvor vi taler om selvomsorg i praksis: mindful self-compassion (MSC)

Anita Hansen er uddannet psykolog og afspændingspædagog. Hendes speciale er krop-psyke forbindelsen og fagligt og professionelt nærvær,  hun er erhvervspsykologog har privat praksis i Bagsværd. Anita har undervist i blandt andet mindfulness gennem de sidste 11 år, og så er hun uddannet MSC-underviser hos Kristin Neff og Christopher Germer. Så er Anita også mor til 3, hun bor i Bagsværd sammen med sin mand psykoterapeut Jens Peter Hansen

Har du lyst til selv at prøve en MSC-øvelse, så lyt til øvelsen “Kærligt åndedræt” længere nede

I vores samtale kan du høre mere om:

  • Min egen proces med træning i MSC – hvad der skete da jeg blev rasende på mit barn og gik ned i kælderen og lavede en MSC-øvelse
  • De tre ben i MSC
  • Hvordan mindfulness køler og compassion varmer
  • Betydningen af at huske på det fælles menneskelige
  • Hvorfor vi har brug for at kultivere evnen til at være i svære følelser, så vi ikke mister følelsen af forbundethed
  • Hvorfor det er vigtigt at kende til hjernens negativitetsbias
  • Hvordan det at lære at møde os selv med venlighed og omsorg styrker vores relationer udadtil
  • Hvilket spørgsmål vi stiller os selv, når vi praktiserer MSC
  • Hvordan man konkret motiverer sig selv med omsorg
  • Forskellen på self-compassion og selvmedlidenhed
  • Hvad “backdraft” betyder, og hvorfor MSC ikke altid bare er lige ud af landevejen
  • Og meget mere!

Lyt til episoden her:

 

Hvis du selv kunne tænke dig at lære mindful self-compassion kan jeg på det varmeste anbefale Anita og Clarissas forløb. Næste hold begynder d. 14.9. 2018. Læs mere om et forløb i mindful self-compassion på: compassioncompany.dk

Har du lyst til selv at prøve en MSC-øvelse, så lyt til øvelsen “Kærligt åndedræt” ved Anita Hansen lige her:

 

Håber du blev inspireret – del gerne episoden med andre, og må du så ellers finde self-compassion hvem du end er og hvor du end er lige nu

Kærlig hilsen

afspænding

 

Hej, må jeg sende dig noget?

Få emailserien "3 dage til mindre stress og angst" med 3 enkle øvelser til mere ro og glæde og bliv seriøst inspireret af Birgittes tirsdagsmail

Tak for tilmeldingen - du har fået en mail!