fbpx

Øget angst i sociale situationer efter nedlukningen? 4 gode råd

Vi glæder os alle til samfundet åbner op igen. Vi ser frem til at være mere sociale, gå til fester og spise på restaurant. Eller hvad? Nogle

For nogle af os opstår der blandede følelser i forbindelse med genåbningen. Og mere angst. Hvis du oplever øget angst i sociale situationer efter nedlukningen, så er du ikke den eneste. Det er der mange, der gør, og det kan hurtigt ødelægge fornøjelsen ved noget, der ellers skulle være givende. Med den øgede sociale kontakt som genåbningen fører med sig, er der mange der vil mange opleve angst og ubehag i større eller mindre grad.

Lyt med her, hvad end du har oplevet social angst før Corona eller bare kan mærke, at visse sociale situationer er mere udfordrende efter en periode, hvor vi har været mere hjemme end normalt.

I podcastepisoden kommer jeg bl.a. ind på:

  • Hvad social angst er
  • Hvorfor social isolation er opskriften på mere angst
  • Hvorfor mange oplever ubehag og nervøsitet nu, hvor vi igen må mødes
  • En historie fra min gamle (og sjove) studiekammerat Thorleif Gotved, da han igen skulle holde oplæg i den virkelige verden
  • Hvad du ikke skal gøre i håb om at undgå angst og ubehag
  • Hvornår du skal lytte til stress, og hvornår du skal trodse angst
  • 4 gode råd, der kan mindske genåbningsangst
  • Mit minikursus i angst, der lærer dig at håndtere intens angst i alle situationer

De 4 gode råd, der kan hjælpe dig med at mindste angst i forbindelse med genåbningen, er følgende:

  1. Hold dit generelle stressniveau nede – stress avler angst.
  2. Vær ærlig omkring din angst – tillad dig selv at have det, som du har det
  3. Fjern fokus fra dig selv og giv andre en venlig opmærksomhed
  4. Drag omsorg for dig selv.

Tjek også følgende ud, hvis du blev inspireret af denne podcastepisode:

Kærlig hilsen

Birgitte Sølvstein

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.