fbpx

Sådan passer du på dig selv som mor under Coronakrisen

Hvis du er mor og føler dig stresset nu, hvor du er hjemme med dine børn under Coronakrisen, så er du ikke den eneste. Og der er hjælp at hente! Jeg tog en samtale med psykolog Heidi Agerkvist om, hvad vi kan gøre for at passe på os selv.

Det er den anden af 3 podcastepisoder, jeg har lavet sammen med Heidi, og længere nede finder du links til de andre to episoder samt links til andre blogindlæg og podcastepisoder, vi nævner.

Heidi Agerkvist er psykolog med speciale i børnefamiliehverdagen, parforholdet og forældreskabet. Hun har praksis i Århus, hvor hun har samtaler med familier, par og hun har også individuelle samtaler. Hun har også en del af sin praksis online, og hun har også udviklet en række onlineforløb til familier og til par. 

Lyt til episoden herunder, hvor vi kommer ind på:

  • Hvad Heidi selv har gjort for at passe på sig selv under Coronakrisen
  • En (næsten) ufravigelig regel Heidi holder sig til hver dag
  • Hvornår på dagen, hun finder tid til at arbejde
  • At mange af os er dybt påvirkede følelsesmæssigt af situationen
  • At uvisheden stiller store krav til os
  • Udsnit af nogle af de mails, jeg har fået fra pressede mødre derude
  • Hvad Heidi vil sige til dig derude, der ikke nyder at være sammen med dine børn
  • Gode råd til hvordan du kan passe på dig selv som mor, så du kan hænge sammen nu og efter nedlukningen
  • En snak om, hvad vores stressniveau betyder for vores børn trivsel
  • Og andet godt:)

Blogindlæg og podcastepisoder nævnt i episoden:

Kærlig hilsen

Birgitte Sølvstein

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Er du stresset?

Få min

morgenmeditation!

Begynd din dag med fokus, ro og en klar intention. Det gør en forskel!

Tak for tilmeldingen - du har fået en mail!